Voor de tweede keer reed Ronald de La Chouffe Classic in de Belgische Ardennen. Jim moest helaas werken maar als het goed is gaan we in Augustus nog samen de Criquelion fietsen. Om de stijle klimmetjes aan te kunnen had ik deze keer een compact crankstel gemonteerd. Jim rijdt dus nu met mn ‘oude’ dura-ace stel. Om op tijd te kunnen vertrekken was ik een nachtje op de camping in Houffalize.  s’Ochtends was het regenachtig dus ik vertrok met regenjas en gemonteerd achterspatbordje. Gelukkig viel het met de regen mee en met 12 graden was het vanaf het begin goed te doen. Tijdmetingen konden alleen met voorinschrijving dus heb ik zelf de belangrijkste klim, De  Côte de la Haussire (Sud-Ouest), geklokt. Ik kwam uit op 23.30. Toch een heel stuk sneller dan de vorige keer maar in de buurt van de beste tijd (16.50) van Jim ga ik niet meer komen. Ook deze keer moest ik toch even van de fiets om op adem te komen pfff.

De rest van de tocht ging prima maar het was wel zwaar. Mn Scott zit nog niet helemaal dus ik ga toch nog even op zoek naar een kortere stuurpen. Misschien dat dat nog wat helpt. Ik kwam uit op een eindtijd van 6uur 48 min over 159 km sua in ieder geval zijn de vooruitzichten voor een zilveren medaillie bij de Criquelion (170 km in 7:35)  niet slecht!

gelukt!


Geef een reactie

