Tja, weer een nieuwe dag, wat zullen we vandaag weer eens gaan doen? Boodschappen, want alles is op! En wat nog meer ? Fietsen! Anders hebben we die voor niets mee. Waarheen???
En toen wisten we het even niet meer, weer naar Nolay over de oude spoorlijn? Of anders Chalon langs het kanaal? Ik had mijn fietskleding al aan, maar de lucht zag er zo grauw uit…………
Toen kwam Ronald met een nieuw plan: we gaan met de trein! Naar Chalon, naar het straat festival en als we terugkomen doen we boodschappen. Zo gezegd, zo gedaan. Meteen uit het station was het eerste festvalterrein, er zouden er nog vele volgen. Eerst even onwennig de kat uit de boom gekeken op het bankje en geluisterd naar de live muziek van ‘Vaya Condios’ en toen zijn we met de ‘caravan club’ meegegaan…. Een heel verhaal in het frans, wel even lachen en vriendelijk knikken op het juiste moment, en dan met z’n zevenen de caravan in en toen ging het licht uit……daarna kregen we een prive show met zang en dans en een korte striptease van twee vriendelijke bruinogige fransmannen, het was fantastisch! Dat was nog eens een geweldig begin van het festival….en het werd steeds beter! Overal waar je kwam stonden artiesten, te zingen, dansen, jongleren, acteren, goochelen, je kwam ogen en oren tekort, het was zo leuk! Uiteindelijk zijn we op een terrasje neergestreken en de artiesten kwamen gewoon voorbij……een wandelende eenmanspoppenkast bleef bij het terras staan en begon zijn act. Hij speurde rond met zijn verrekijker en opeens had hij gevonden wat hij zocht, hij pakte zijn potlood en begon te tekenen, je zag de cirkels op zijn blad verschijnen, een heleboel, het leken wel krullen…..met een zonnebril erboven op! De mensen begonnen toen naar me te kijken en te lachen……het was toch niet waar! Hij tekende mij! Aan het eind vroeg hij hoe ik heette, maar met dat rare stemmetje begreep ik er niets van, hilariteit alom natuurlijk. Tenslotte kreeg ik de tekening voor een kus! En mocht ik met de pet rond voor hem. Bij de foto’s kan je bekijken of de tekening goed gelukt is.
Daarna zijn we weer doorgelopen, langs de zwevende fakir en de kunstfluiter en vele anderen. Ik was even op een steen gaan zitten en toen kwam het journaal voorbij. Twee reuzen die een tv sjouwden met de man van het 8uur journaal erin. Bing bong, het journaal gaat beginnen! Weer vriendelijk knikken en op z’n tijd lachen, net of ik het begreep. Het ging over l’amour en hij wees naar Veronique en iedereen keek weer naar mij…….! Veronique zocht l’amour en dus een leuke man! En dat allemaal in het frans! Vriendelijk blijven lachen…en waar is Ronald, kan die niet even wat vertalen?? Ronald stond natuurlijk nietsvermoedend weer ergens anders foto’s te maken…..hellup……gelukkig kwam er een leuke man uit het publiek gestapt die me kwam redden en met 4 kussen samen met me het publiek uitliep! Bing bong het journaal was weer voorbij……
Moe maar voldaan zijn we weer in de trein naar Chagny gestapt, de boodschappen doen we wel morgen. Het was vandaag een onverwacht feest.
filmpje van het fluitconcert

20120721-104225.jpg

20120721-104321.jpg

Geef een reactie

