Vandaag is toch echt de laatste vakantie dag. Er moest nog wel wat groens gebeuren dus zijn we naar de Nationale plantentuin van Belgie in Meise gegaan. Meise ligt net boven Brussel dus vanuit Gent waren we er zo. De tussenstop bij Mar was reuze gezellig en het was heerlijk om de hele familie zo even te zien. Het was schitterend weer vandaag en de botanische tuin stond er prachtig bij in het zonnetje. Met de fotocameras in de aanslag liepen we rond. Er waren veel speciale bomen en de tropische plantenkas was weldadig. Het nieuwe gedeelte waar ook de evolutie van de planten stond uitgebeeld was ook prachtig en ik kon mooi even mijn kennis testen en weer nieuwe plantensoorten bekijken. Er stonden vele soorten araucaria’s en natuurlijk een wollemi pine, en de boomvarens blijven indrukwekkend. Ook de mammoetboom hebben we weer gezien. De collectie eiken heb ik niet allemaal gefotografeerd en ook niet al die gymnospermen in het pinetum, dat moet ik maar een andere keer doen. Ik kom hier zeker terug!
Met twee uur rijden waren we weer thuis en hier is alles weer als vanouds, het gras is te lang en er ligt weer een stapel wasgoed. De zolder schiet al flink op, de muur is nu klaar en de leidingen voor de elektriciteit zijn getrokken. Woensdag komt Paul weer en dan gaat hij waarschijnlijk het plafond erin zetten, afwachten maar.
Volgens de weersverwachting komen er nu een paar heerlijke warme dagen aan. We proberen het vakantiegevoel nog even vast te houden en nog even lekker te relaxen thuis en we zullen ook vast nog een keer gaan fietsen. Maar nu verheug ik me al op de heerlijke douche straks, mijn schone, gewassen haren en het zachte bed vanavond.

20120723-211041.jpg

Geef een reactie

