Pfffff ik zit bij de gate. Na een dag hollen toch nog een uurtje over. Vanochtend zat ik om 8 uur aan tafel bij mn oude werkgever NIZO voor overleg over een mooi nieuw chocolade project. Om elf uur op de campus van Wageningen om met FrieslandCampina te overleggen. Ook daar moeten nieuwe projecten komen. Tussendoor de laatste details voor mn reis geregeld.

s’Middags overhemden strijken, tas inpakken en nog een paar boodschappen gedaan. Lekkere makreelsalade gemaakt en de laatste zaken voor de schaatsclub geregeld. En daar staat Simone voor mn neus … Kwart over vier …. Help … alles in de auto en naar het clubhuis om iedereen in de bus te helpen. Als de bus weg is rijd ik naar Amsterdam, Jim neemt de auto over bij de vu en ik ga verder met de trein. Op schiphol loopt alles gelukkig gesmeerd.

Eindelijk tijd om me even in te leven in deze reis. Vrijdag heb ik een invited lecture in Seoul, daar ga ik donderdag pas heen want eerst vlieg ik nu naar tokyo. Zondag heb ik vrij dus ik moet nog even uitzoeken waar ik het beste naar toe kan. In tokyo ga ik met onze Japanse vertegenwoordigster een heel rijtje bedrijven langs. woensdag is er ook nog een beurs geloof ik. De reis wordt door de koreanen betaald en ik heb zowaar een business class ticket, dus met een beetje goede wil kan ik aardig slapen zometeen.

In de lucht kruis ik Nelleke, die terugvliegt uit Bejing, ik zal naar elk vliegtuig dat ik zie zwaaien. Gek idee dat ze over een paar uur hier op schiphol rondloopt. Volgens mij begint het boarden nu

Geef een reactie

